ما که هستیم

در سال ۱۳۵۰ خورشیدی، «علی‌اکبر کیان‌پور»، «گروه کیان» را در «رشته‌ی تراشکاری و قالب‌سازی» وابسته به «صنف فلزتراش و ماشین‌ساز» بنیان‌ گذاشت. در آن دوره، یراق و لولا و ریل کشویی با نشان «کیان» که مانند همتای ایتالیایی خود ساخته می‌شد، از مهم‌ترین فرآورده‌های داخلی بود.

 

 در سال ۱۳۷۱، «گروه کیان» با کوله‌باری از تجربه‌ و دانش که دستاورد بیش از بیست سال فعالیت پی‌گیرانه  در ساخت انواع قالب‌ها و قطعات فلزی محسوب می‌شد با ساخت قالب‌ داشبورد ویژه‌ی خودروی «پیکان»، که پرشمارترین خودروی آن دوره بود، آغاز به ساخت این قطعه، موازی با خط تولید این خودرو در کارخانه‌ی  «ایران خودرو» کرد و از این راه به فناوری بومی و داخلی متکی گردید و «گروه کیان» بطور رسمی وارد صنعت خودروسازی کشور شد. 

از سال ۱۳۷۵ با رشد نیازمندی‌های خودروسازان، محصولات عایق نیز وارد خط تولید «گروه کیان» گردید. در سال‌های آغازین دهه‌ی هشتاد، گسترش سامانه‌ها و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز به دستورکارِ گروه افزوده شد و روند رشد به جایی رسید که «شرکت گروه کیان» در میان ۱۰ شرکت دارنده‌ی عنوان«گرید آ» قد برافراشت .

از آغاز دهه‌ی نود خورشیدی، «گروه کیان» در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اتکای هرچه بیشتر صنایع به فرآورده‌های داخلی و نگاه کارشناسانه به تولید، ژرفای پویش خود را افزایش داد و از سال ۱۳۹۵ با کنار گذاشتن محصولات غیرمرتبط، تمرکز خود را بر تولید تخصصی محصولات فراهم‌آورنده آرامش از سکوت قرار داده است.

آغاز

۱۳۵۵

تولید یراق آلات

۱۳۷۹

آغاز تولید محصولات عایق خودرو

۱۳۸۵

تولید ورق‌های پلیمر سنگین

۱۳۹۷

تولید ورق های میکرو اکسپندد

۱۳۹۹

- تولید محصولات دانش بنیان کامپوزیت پلی اورتان - دریافت گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی

۱۴۰۱

تولید محصولات ترمو آکوستیک

۱۳۵۰

برند کیان آغاز به فعالیت کرد

۱۳۷۱

گروه کیان به صورت رسمی وارد صنعت خودرو شد

۱۳۸۰

A در میان ۱۰ شرکت دارنده گرید

۱۳۹۵

تمرکز بر فعالیت‌های تخصصی

۱۳۹۸

ثبت طرح صنعتی عایق

۱۴۰۰

تولید محصولات عایق ساختمان
start-kian
فلسفه وجودی، ماموریت و آرزو گروه کیان
آرزو مبنا فلسفه ماموریت شعار ما

ما چه آرزو داریم؟

چشم انداز ما روشن می‌سازد که در پی رسیدن به چه جایگاهی هستیم. اگر چشم‌انداز شفاف باشد می‌تواند وحدت، انگيزه، شوق، همت و اراده‌ی مدبرانه‌ی جمعی و كوشش همه جانبه را در گروه برانگیزد.

بنابراین آرمان ما این است که در ایران جاودان، همچو کوه دماوند استوار و پایدار بمانیم و صد سالگی آغازمان را با کامروایی جشن بگیریم. 

«صد سال موفقیت پایدار»

مبنای وجودی ما چیست؟

 

«ساختن برای ماندن»، دلیل وجودی ماست که ما را در اجرای ماموریتمان در چارچوب رسالتِ همراهی با کسانی که در سرنوشت آنان دخیلیم، همراهی می‌کند.

مبنای وجودی ما کسب ثواب با عمل صواب یا به دست آوردن رستگاری از راه درست است.

اثری راست و درست و ماندگار

ما چه فلسفه‌هایی داریم؟

در مورد گروه:

«گروه» گونه‌ای دسته‌بندی است که جزوی از کل به شمار می‌رود.

امروزه به 9 نفر در کنار هم گروه گفته می‌شود.

یک گروه شامل 8 سرباز و یک فرمانده است.

 

چرا نام کیان را برگزیده‌ایم؟

 

 «کیانیان» دومین سلسله‌ی پادشاهی در تاریخ ایران باستان بوده‌اند.

سرزمین ايران در روزگار«كيانيان» از غرب تا  فلسطين و از شرق تا بخشی از هندوستان گسترده بود.

پایتخت «کیانیان» شهر «تمیشه» در نزدیکی ساری بود و ویرانه‌ی قلعه‌ای از دوران کیانیان در روستای «ورکیان» به جا مانده است.

افزون بر آن کیان به معنی هستی و وجود است و باز «کیان» جمع «کی» به معنی پادشاه است و با اندیشه‌ی ما که در پی بهترین روش کسب‌وکار و مدیریت کارآمد هستیم، همخوانی دارد.



علامت تجاری: 

قطعات گوناگون که در علامت تجاری ما، کنار هم گرد آمده، نشان‌دهنده‌ی توانایی مدیریت در سپهرهای گوناگون است.

نماد ما به رنگ قرمز است که رنگی است محبوب و نشانی از این مرزوبوم ماندگار.

ماموریت ما چیست؟

برای تحقق چشم انداز، شایسته است تا روشن شود که در پی انجام چه کاری و فراهم‌آورنده‌ی چه محصولی هستیم.
«گروه کیان» برای موفقیت پایدار، در پی طراحی و تولید کارشناسانه‌ی محصولاتی است که بتواند مصرف‌کننده را از راه سکوت به آرامش برساند.

از آنجا که رسالت خود را «انسان‌مدارانه» می‌دانیم، هدفمان این‌ست که برای هر کسی امکان دست‌یابی به دو بخش درونی و برونی آرامش را فراهم کنیم.

نخستین گام در این راه، فراهم آوردن سکوت در پیرامون انسان است. با سکوت، آرامش پدیدار مي‌گردد زیرا میوه‌ی درخت سکوت، آرامش است. هر صدایی به جز آوای طبیعت بر هم زننده‌ی آرامش ماست پس با عایق کردن منابع صوتی غیرطبیعی که سکوت را برهم می‌زند و محیط را آلوده می‌کند و منجر به از دست رفتن آرامش انسان می‌شود، می‌توان گام اول این رسالت را دست‌یافتنی کرد.

 فرجام سکوت در پیرامون انسان می‌تواند منجر به سکوت درونی شود تا به آرامش نزدیک‌‌تر شویم. بر اساس طب سنتی، آنچه مي‌خوریم در کیفیت حال ما هنایش بسیار دارد، پس چگونه می‌توان اندیشید که انبوه سروصدا که پی‌درپی به وجودمان راه می‌یابد و می‌توان گفت که به ما خورانده می‌شود، در حال ما بی‌تاثیر باشد؟ بهداشت صوتی به اندازه‌ی  تغذیه‌ی درست برای سلامتی و داشتن حال خوب موثر است.

فراهم آورنده تخصصی آرامش از سکوت

بیشتر بخوانید

ما چه شعاری داریم:

 

«گروه کیان، گروه توانا»


شعار سازمانی ما برخاسته از ارزشِ توانایی است.
شعار «ما مي‌توانیم» به خودی‌خود بیانگر توازن ماست. ما می‌توانیم آنچه را که دیگران نمی‌توانند.

ما چه ارزش‌هایی داریم

فلسفه ارزش‌ها

 

«گروه کیان» والایش یافته و صد سال پایدار خواهد بود.


تعالی و والایش دارای میزان است.

گوناگونی فعالیت‌ها باید متوازن باشد.

موفقیت پایدار حاصل توازن میان ارزش‌های توانمندساز و نتایج آن‌هاست.

رفتار سازمانی از طریق برقراری ارزش‌ها شکل می‌گیرد.

برای سنجش ارزش‌ها، رفتارها ارزیابی می‌گردند، پس ارزش‌ها نیز باید متوازن باشند.

«توانایی» نقطه‌ی ثقل ارزش‌هاست.

شعار «ما می‌توانیم»، بیانگر توازن است.

ایمان، دانش و آموزش، انسان را توانمند می‌سازد.

نوآوری، پاسخگویی و چابکی، دستاورد و نتیجه به شمار می‌آید.

 

بنا بر تمام آنچه گفته شد، یک سازمان ارزش‌مدار با داشتن کارکنان ارزش‌مدار می‌تواند در مسیر موفقیت گام بردارد.

ویرایش محتوا

 

تمایز:

تمایز،آگاهی به نیاز و انتظارانسان‌ها، توانایی برآوردن این نیازها و هنر خلق محصولی با ویژگی‌های بی‌نظیر و متفاوت است. محصولات بسیاری وجود دارند ولی محصولات متمایز ماندگارند. 

ماندگاری یک محصول چهار نشانه دارد: 

سازگاری با سرشت انسانی

همسویی با با نیازها و چشمداشت‌های انسان‌ 

آمیختگی با دانش روز  

پویایی 

بانوی شاعر ایرانی «پروین اعتصامی» چنین سروده است:

   با دانش است فخرنه با ثروت و عقار       
تـنها هنـر تفاوت انسان و چارپـاست

دستیابی به دانش و توانایی بهره‌گیری از آن، بی‌همتایی را نه تنها در فرآورده‌ی فرجامین، که در کیفیت خدمات، همسویی کارکنان، قدرت مدیریت و در نهایت در کلیت یک نشان، متبلور می‌سازد. فرآورده‌ها فراوانند ولی تنها آثار بی‌همتا، ماندگارند.

ویرایش محتوا

چابکی:

واژه «چابک» در فرهنگ واژه‌ها به معنی کسی است که دارای حرکات سریع و چالاک است، پویاست و توانایی حرکت سریع و آسان را دارد و می‌تواند به روشی هوشمندانه به سرعت بیندیشد و راه حل مورد نیاز را بیابد. چابکی، ناشی از تولید و کار چابکانه است و «تولید چابک» مفهومی است که طی سالهای اخیر عمومیت یافته است و راهبردی موفقیت‌آمیز برای سازندگانی است که خود را برای افزایش عملکردی قابل ملاحظه آماده می‌کنند. تغییرات محیطی، نیاز به چابکی را به وجود آورده و سرعت بخشیده است. در چنین شرایطی باید هر سازمانی توان تولید همزمان محصولات متفاوت و با عمر طولانی، طراحی مجدد محصولات، تغییر روش‌های تولید و توان واکنش کارآمد به دگرگونی‌ها را داشته باشد. در صورت داشتن چنین توانمندی‌هایی است که می‌توان آن بنگاه تولیدی را یک «سازمان چابک» نامید.

محصول ویژه، متمایز یا بی‌همتا باید بی‌درنگ تولید، توزیع و عرضه گردد وگرنه نوشدارویی است پس از مرگ سهراب.

شاعر، لغت‌شناس، سیاستمدار و ادیب معاصر ایران زمین، «علی اکبر دهخدا» چنین گفته:

بعد از این لطف تو با ما به چه ماند دانی؟         نوشدارو که پس از مرگ به سهراب دهند

می‌باید در هر سازمانی «چابک بودن» نه تنها در ساخت محصول که در تمام رفتارهای سازمانی نقش اساسی داشته باشد. «سازمان چابک» سازمانی است که در کمترین زمان، نیازهای بازار و شرایط تولید را بررسی کرده و متناسب با آن برای تولید، دگرگونی یا به روزرسانی محصول تصمیم‌گیری کند و همچنین به سرعت توانایی انجام چنین تصمیماتی را داشته باشد. سازمان چابک باید بتواند در لحظه تصمیم‌گیری کند که بایستد یا سرعت بگیرد یا در صورت لزوم تغییر جهت دهد، مانند یک یوزپلنگ.

ویرایش محتوا

پاسخگویی:

پاسخگویی همان مسئولیت پذیری است. انسان مسئول، عاقبت‌اندیش است و در مقابل کاری که انجام می‌دهد پاسخگوست. پس هر نقشی که به عهده گیرد می‌تواند کار درست را به تمامی انجام دهد.

استاد سخن و شیخ اجل ابو محمد مصلح الدین عبدالله نامور به «سعدی شیرازی» اینگونه سروده است:

 

کـنـون کـرد بــایــد عـمل را حسـاب       
نـه وقتـی کـه منـشور گـردد کتـاب

 

یکی از ویژگی‌های شخصیتی مهم که در کامروایی سازمان‌ها و افراد نقش بسیار دارد، مسئولیت پذیری است. برای دستیابی به این خصلت مهم باید احساس قدرت در سازمان و افراد تقویت شود، این بدان معنی است که سازمان و افراد فرصت و قابلیت تاثیرگذاری بر شرایط  را دارا باشند.

سازمان باید فرصت انتخاب و تصمیم گیری داشته، کفایت خویش را اثبات کند و وظایف همسو با توانایي‌هایش را به انجام رساند . بنابراین لازم است تلاش کند  که فرصت‌هایی را برای ابراز خودبسندگی به وجود آورد و به محض بالا رفتن سطح کفایت، فرصت‌های جدیدی خلق کند تا  به تمرین آنچه که آموخته، بپردازد.

سازمان، در جهت افزایش مسئولیت‌پذیری، هنگام رویارویی با چالش‌های مختلف به عوامل زیر توجه مي‌کند:

-ارزیابی امکاناتی که در اختیار دارد

-برآورد قابلیت انجام کار

-تخمین زدن فرصت انجام کار

-حفظ پایداری و ثبات قدم

ویرایش محتوا

توانایی:

خواستن، توانستن است. سه کلمه “نمي‌توانم” و “نمي‌دانم” و “نمي‌شود” بزرگترین دشمن اراده است. گفتن “نمی‌توانم” نشاندهنده‌ی این است که شخص به خود نیز ایمان ندارد، اگر بگوید “نمي‌دانم” بر آموزش‌پذیر بودن خود خط بطلان کشیده و اگر بگوید “نمی‌شود” بر بی‌دانشی خود مهر تایید زده است.

بزرگترین سراینده پارسی‌گوی ایران‌زمین، «ابوالقاسم فردوسی» در این مورد سروده است:

تـوانــا بـود هـر کـه دانــا بـود      
ز دانـش دل پـیـر بـرنــا بـود

توانایی، لازمه‌ی پیشرفت و طی طریقِ رشد و بالندگی و کمال است.

تـوانایی، هنر بهره‌برداری هم‌زمان از ایمان و دانش و آموزش است برای آفرینش چیزی نو و در همان‌حال چابک و پاسخگو بودن.

ویرایش محتوا

یادگیری:

ارزش بنیادین و اساسی برای ما پس از ایمان، تسلیم بودن در برابر استاد است زیرا این امر اساس آموزش محسوب می‌شود. در آن کس که تسلیم است، خودبینی راه ندارد، او با فروتنی نه تنها از اقرار به اشتباه خود گریزان نیست که افزون بر آن از اشتباهات خود و دیگران پند می‌گیرد و در فرجام از تکرار آن اشتباه پرهیز می‌کند.

پهلوان نامدار ایرانیان «پوریای ولی» در این مورد سروده است:

افتادگی آموز اگر طالب فیضی   

هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

  • مفهوم یادگیری و آموزش را که فرایندی مادام‌العمر است مي‌توان به اشکال گوناگون تعریف کرد اما جامع‌ترین و کامل‌ترین آن‌ها کسب دانش و اطلاعات و مهارت‌های متنوع و یافتن راه‌‌حل‌های گوناگون برای مسائل مختلف است. همچنین می‌توان آموزش را فرایند فراگیری رفتار و کردارهای پسندیده و مفید و جایگزینی آن‌ها با رفتارهای نامطلوب پیشین، تعریف کرد. 
  • یادگیری، فرایند ایجاد تغییرات پایدار رفتاری است که با تجربیات و بر اساس قواعد و اصول روشن، به دست آمده است. از دیدگاه فردی، یادگیری، دسترسی به اطلاعات، درک آن و کسب مهارت‌ در به کارگیری آن اطلاعات است. از دیدگاه سازمانی نیز آموزش، به دست آوردن روش‌های ماندگار، دیدگاه‌ها، راهبردها و انتقال دادن دانش، به شمار می‌آید.

    در هر دو دیدگاه، یادگیری با نوآوری، تشخیص، خلاقیت، کشف و تولید دانش جدید همراه است.
  • نکات مهم در آموزش را می‌توان به شکل زیر فهرست کرد:
  • انگیزه و هدف
  • آمادگی و پذیرش
  • به یاد داشتن تجربیات گذشته
  • توجه به فعالیت جاری
  • تشویق و تنبیه
  • موقعیت و محیط
  • پشتکار و تکرار
  •  

سازمان آموزش‌پذیر سازمانی است که با استفاده از افراد، ارزش‌ها و سایر خرده‌سامانه‌ها و با پشتگرمی به آموزه‌ها و آزموده‌هایی که به دست می‌آورد، به طور پیوسته عملکرد خود را دگرگون کند و بهبود بخشد.

ویرایش محتوا

دانش:

در کتاب آسمانی “قرآن”، پروردگار، چهل‌وپنج بار با کلمه‌ی”افلا” به انسان نهیب زده است. این کلمه در بیشتر موارد به معنای اندیشیدن به کار رفته است. هیچکس و هیچ شیوه‌ی تفکری به اندازه «قرآن» انسان را به اندیشیدن و دانش فرا نخوانده است. به گفته‌ی «پروفسور‌ هانری کربن» (Henry Corbin)این خود، بهترین گواهی بر آسمانی بودن و الهی بودن قرآن است.

انسان اندیشمند، پرسشگر است و انسان پرسشگر، می‌آموزد. اندیشیدن فرایندی است که با دیدن، شنیدن، چشیدن، بوییدن و لمس کردن، داده‌ها را فراهم آورده و با پردازش داده‌ها به دانش می‌رسد. «دانش» میوه‌ی “پرسش‌گری” است.

«ناصرخسرو بلخی» چنین سروده :

 

درخت تو گر بار دانش بگیرد   
به زیر آوری چرخ نیلوفری را

 

در عصر اطلاعات، مزیت اصلی در میزان سرمایه‌ی دانش ما نهفته است. دانش در دنیای پیشرفته‌ی امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به امتیازی اساسی در رقابت بین سازمان‏‌هاست و نقش دانش، نوآوری و فناوری‌‏ نوین در ایجاد مزیت‌‏های راهبردی و استراتژیک و اهمیت یافتن روزافزونِ منابعِ دانش‌‌محور در اداره‌ی سازمان‏‌هااز ارزش بسیاری برخوردار است. 

«گروه کیان»، در فهرست ارزش‌های سازمانی خود، دانش را محصول یادگیری و یادگیری را محصول ایمان طبقه‌بندی می‌کند که این طبقه‌بندی خود به وجودآورنده‌ی ارزش‌های دیگر است.

ویرایش محتوا

ایمان:

«گروه کیان»، “ایمان” را یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی خود می‌داند و اعتقاد دارد یک سازمان ایمان‌محور دارای اثربخشی مضاعفی در ارائه‌ی خدمات است.

نقش «ایمان» در لایه‌ها و سطوح مختلف سازمان، چه در مورد تک‌تک کارکنان و چه در مورد کلیت سازمان، اثری تعیین‌کننده و استوار دارد و انگیزه و نیروی لازم را برای نیل به اهداف سازمان، فراهم می‌آورد.

ایمان در بردارنده‌ی دو صفت است: در آغاز صبر و در فرجام شکر.

بیشتر بخوانید

ما چه فراهم می‌آوریم؟

سوشیانت واژه‌ای است از ریشه‌ی «سو» به معنی بهره و نفع. کلمه‌ی سود فارسی  برآمده از همین ریشه است . این نام در فارسی میانه، به شکل «سوشیانس» و در فارسی نو به صورت «سوشانس» و نیز «سوشیانت» به کار رفته است. «سوشیانت» در لغت  و به طور کلی به معنای کسی است که وجودش به تمام مخلوقات سود و ثمر رساند. سوشیانت صفت است و به معنی سودمند یا سودرساننده و سودبخش. در «گات‌ها» کلمه سوشیانت به صیغه‌ی مفرد، به معنی رهاننده یا نجات‌دهنده ذکر شده و پیامبر ایرانی، «زرتشت» نیز خود را «سوشیانت» نامیده است.

 

محصولات «گروه کیان» همچون یک منجی، تن و روان شما را از ناراحتی‌ها و آسیب‌های ناشی از سروصدا می‌رهاند.

خودرو

عایق و قطعات خودرو در گروه کیان سال هاست که در حال تولید با کیفیت در سطح جهانی است برای بازدید از قطعات و سرویس های ما به این بخش مراجعه کنید

ساختمان

عایق ساختمان و دیوارها یکی از محصولات اصلی گروه کیان است که با کیفیت و استانداردهای جهانی تولید و عرضه می شود از این محصولات بازدید کنید

روان

محصولات نوشیدنی گیاهی گروه کیان از بهترین مزارع ارگانیک ایران تهیه و عرضه می‌شود این محصولات جانبخش را می توانید از طریق فروشگاه ما خریداری نمایید

تیم
تیم مدیریت گروه کیان
X